HoppyGo – recenze & zkušenosti řidičů i pronajímatelů aut

HoppyGo recenze, zkušenosti a diskuze
HoppyGo recenze, zkušenosti a diskuze

HoppyGo je aplikace k pronájmu automobilů.

Platforma funguje na principu „peer-to-peer carsharing“, tedy sdílení vozů mezi lidmi. Uživatelé na ní mohou svá auta nabízet nebo si je od majitelů půjčovat. Služba propojuje majitele aut a řidiče, kteří auto nevlastní, nebo zrovna potřebují jiné. Cílem služby je snížení počtu aut v ulicích. V aplikaci je potřeba si založit účet, vybrat si požadované auto, přes aplikaci zaplatit poplatek z pronájmu a s majitelem se domluvit na převzetí.

Aplikace vznikla v roce 2017, v létě 2018 se sloučila s podobnou službou SmileCar a v témže roce bylo společností ŠKODA AUTO DigiLab oznámeno i její převzetí. Služba funguje po celé České republice. V únoru 2020 v ní byla zanesena auta z více než 240 obcí, v databázi HoppyGo se v té době nacházelo přes 1 800 aut a více jak 60 000 registrovaných uživatelů.

Zaregistruj se na HoppyGo zde!

HoppyGo slevový kód 500 Kč

Zadejte do HoppyGo promo kód RCL1GiaZ a získejte 500 korun slevu na svou první jízdu!

Carsharing neboli sdílení aut

Carsharing neboli Sdílení aut je sdílení automobilů více lidmi, kterým by se kvůli malé frekvenci využívání nevyplatilo vlastnit a provozovat automobil sami. Může být provozován jak formou oficiálního či neoficiálního sdružování lidí, kteří pak jsou spoluvlastníky automobilů, tak formou podnikatelskou, tedy službami veřejných půjčoven automobilů. Podobně fungují také systémy sdílení jízdních kol, které mají např. po Česku k roku 2019 přibližně 2000 bicyklů.

Jak HoppyGo funguje?
Jak HoppyGo funguje?

Příkladem využití carsharingu HoppyGO může být třeba výpůjčka dodávky na odstěhování staré skříně, kabriolet na romantický výlet pod letní oblohou či auto na rodinnou dovolenou s kupou dětí a zavazadel. HoppyGo tedy není žádná půjčovna aut s flotilou vlastních vozů, platforma pouze seznamujeme majitelé nevyužitých vozů s řidiči, kteří vůz potřebují jen na přechodnou dobu.

Výhody a nevýhody sdílení aut

Sdílení aut slučuje některé výhody individuální dopravy s některými výhodami veřejné dopravy. Pro uživatele může znamenat oproti provozování vlastního vozidla snížení investičních a provozních výdajů a starostí, pro města snížení nároků na množství parkovacích ploch.

Výhody Carsharingu

  • nižší potřeba používání aut a parkovacích ploch
  • snížení počtu najetých kilometrů autem
  • efektivnější využívání vozů než u vlastního auta
  • častější využívání jiných způsobů dopravy, zejména ve velkých městech
  • zvýhodněné parkovné v některých městech

Nevýhody Carsharingu

  • nutnost dopředu plánovat jízdu a použití určitého typu či velikosti auta
  • delší doby dojití či dojetí než k vlastnímu vozu
  • riziko nemožnosti půjčit si žádané vozidlo v žádanou dobu
  • nejistota v aktuálním technickém a hygienickém stavu vozidla
  • výbava dostupných vozů nemusí odpovídat představám a požadavkům např. na komfort či maximální bezpečnost
  • v případě pouze platby za ujetý km nic nenutí řidiče k úspoře paliva a tedy i životního prostředí

Zaregistruj se na HoppyGo zde!

HoppyGo recenze a zkušenosti
HoppyGo recenze a zkušenosti

HoppyGo hodnocení

Ve druhé polovině května 2020 ji na GooglePlay čtyřmi nebo pěti hvězdičkami ohodnotilo šest uživatelů, kdežto jednu nebo dvě hvězdičky jí přidělilo 24 lidí. Mezi negativa zmiňovaná uživateli v komentářích patřila například nemožnost označení auta pro pozdější srovnání nebo častá nefunkčnost jak filtrování vozidel, tak aplikace samotné.

HoppyGo – nejčastější otázky majitelů aut

  • 1. V ČEM JE HLAVNÍ VÝHODA PRONAJÍMAT AUTO PŘES HoppyGo?

Pronajímat auto přes HoppyGo má hned několik výhod – jednak je to pro vás další zdroj příjmu peněz, pomůžete životnímu prostředí, protože jedno sdílené auto může nahradit až 8 nesdílených vozů. V neposlední řadě je to bezpečnější, než půjčovat svůj vůz na vlastní pěst lidem z ulice, protože běžné havarijní pojištění nekryje zpronevěru vašeho vozu 3.osobou. A to HoppyGo pojištění ano.

HoppyGo vydělávání na pronájmu auta
HoppyGo vydělávání na pronájmu auta
  • 2. PROČ NEPŮJČOVAT VŮZ NA VLASTNÍ PĚST?

Pronajímat váš vůz cizím lidem mimo aplikaci nedoporučujeme, a to i v případě, že máte vlastní havarijní pojištění. V 99 % případů totiž havarijní pojištění neplatí, pokud půjčujete auto za peníze třetí osobě. Další problém je, že pokud někomu auto půjčíte a on už Vám ho nevrátí, z pohledu pojišťovny to není krádež, ale zpronevěra. Pokud půjčujete auto přes HoppyGo, je zpronevěra vozidla zahrnuta v rámci balíčku havarijního pojištění. Navíc HoppyGo garantuje výplatu Vaší provize.

  • 3. MÁTE STATISTIKU JAKÁ AUTA SE PRONAJÍMAJÍ NEJVÍCE A KDE?

Záludná otázka :-) Takovouto statistiku HoppyGo nemá, protože se odvíjí od několika faktorů – lokace vozidla, stanovené ceny za pronájem, stáří vozu, najetých kilometrů, výbavy, možnosti vůz přistavit na přání klienta a v neposlední řadě rychlosti majitele při reakcích na poptávky. Obecně je největší zájem o vozy ve větších městech, Praze, Brně atd.

  • 4. ZA KOLIK BYCH MOHL SVÉ VOZIDLO NABÍDNOUT? EXISTUJE NĚJAKÝ DOPORUČENÝ CENÍK?

Jakmile vložíte svoje vozidlo do HoppyGo aplikace, spočítá systém Cebia jeho aktuální tržní cenu a dle toho vám navrhne přibližnou cenu za pronájem. Jelikož systém nezohledňuje výbavu vozu, jeho vizuální podobu, ani lokaci, kde ho nabízíte a v neposlední řadě ani vaše představy o ceně, HoppyGo vám pomůže při schvalování vašeho vozu vybrat tu správnou hodnotu. Vy si potom můžete s cenou hrát dle vašeho přání a aktuální vytíženosti vozu a to v rozmezí o 50 % nahoru nebo dolů. Tato částka vám také po každé ukončené výpůjčce přistane na účtu. Doporučený ceník vozů u HoppyGo nenajdete.

  • 5. CO MÁM UDĚLAT PRO TO, ABY SE MOJE VOZIDLO PRONAJÍMALO CO NEJVÍCE A BYLO PRO ŘIDIČE ATRAKTIVNÍ?

Co si budeme povídat, fotky prodávají – takže HoppyGo doporučuje hned při vložení pořídit vašemu vozu ty nejkrásnější fotografie, co to jde. V případě, že byste potřebovali pomoci, neváhejte HoppyGo kontaktovat a oni vám s focením pomůžou. Dalším plusem je výbava – máte doma volnou dětskou sedačku, střešní box na lyže, má váš vůz tažné zařízení, nadstandardní výbavu?

HoppyGo pronájem auta
HoppyGo pronájem auta

Vyplňte tyto přednosti do jeho profilu a nezapomeňte to zohlednit v ceně pronájmu, případně můžete tuto extra výbavu půjčovat za extra finance, stačí to napsat do profilu vozu. Dalšími lákadly jsou rychlé reakce na poptávku či možnost vozidlo přistavit (za vámi stanovený poplatek). Nezapomeňte pravidelně aktualizovat kalendář dostupnosti, ať nepřicházíte o poptávky – a to především v období prázdnin a státních svátků, kde je zvýšený příval poptávek. Více se dozvíte i zde.

  • 6. KOLIK ČINÍ PROVIZE PRO HOPPYGO ZA ZPROSTŘEDKOVÁNÍ PRONÁJMU A NA CO JSOU PENÍZE VYNAKLÁDÁNY?

HoppyGo provize činí 20 %. Těmito prostředky jsou kryty nezbytné provozní náklady jako například – vývoj aplikace či provoz call centra, které funguje denně včetně svátků od 9 do 21 hodin.

Zaregistruj se na HoppyGo zde!

  • 7. JE TŘEBA PENÍZE ZÍSKANÉ Z PRONÁJMU VOZIDLA TŘETÍM OSOBÁM DANIT A JAK NA TO?

Existuje několik variant:

a) Vozidlo je v obchodním majetku (právnické osoby či podnikající fyzické osoby)

V tomto případě je příjem zdanitelným příjmem v rámci podnikatelské činnosti dotyčné právnické osoby nebo podnikající fyzické osoby a bude zahrnut do příslušného daňového přiznání.

b) Vozidlo je v majetku nepodnikající fyzické osoby

V tomto případě je třeba sledovat výši tzv. příležitostného příjmu z této činnosti. Pokud přesáhne 30 000 Kč za rok, je potřeba tento příjem podle účinných daňových zákonů (zákon č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů jako ostatní příjmy dle §10) zdanit v rámci daňového přiznání. V případě, že příležitostný příjem nepřesáhne 30 000 Kč za rok, pak se tento příjem nedaní.

Tyto informace však nelze považovat za úplné. Vždy máte povinnost seznámit se s účinnými právními předpisy. Doporučujeme také konzultaci s vaší účetní.

  • 8. JAKÉ MÁM JAKO MAJITEL POVINNOSTI?

Pravidelně aktualizujte kalendář vozu, aby vám zbytečně nechodily poptávky od uživatelů. Jednak vám odmítáním klesá rating, ale také jsou zklamaní řidiči, že jimi vybrané vozidlo není dostupné, když je v nabídce. Dále doporučujeme reagovat na poptávky v co nejkratší době, případně si s řidičem předat telefonní kontakt a domluvit se na dalším postupu výpůjčky. V den předávky vozu ho prosím mějte uklizený, ideálně dotankovaný. V neposlední řadě také vůz pravidelně servisujte. Jak na bezpečné výpůjčky se dozvíte: zde.

  • 9. CO JE ZAHRNUTO V CENĚ NÁJMU A JAKÉ MÁ POVINNOSTI ŘIDIČ, KTERÝ SI MÉ VOZIDLO VYPŮJČÍ?

Řidič má ve finální ceně výpůjčky zahrnut pronájem vozu a 100 nebo 200 km na den zdarma dle délky zápůjčky. Cokoli nad tuto hranici je zpoplatněno vámi nastavenou cenou za nadlimitní kilometr. Základní doporučená sazba je 3Kč/km a více. Dále je to havarijní pojištění (pokud nemáte sjednáno vlastní), asistenční službu a, pokud si připlatí, i pojištění odpovědnosti za škodu. V ceně není započteno palivo – to si hradí řidič sám. Jeho hlavní povinností je s vámi komunikovat, vrátit vozidlo ve stavu jako při převzetí – pokud byla plná nádrž, tak ji dotankovat případně vůz vyluxovat a umýt.

HoppyGo voucher na 500 Kč

Zadejte do HoppyGo tento kód: RCL1GiaZ a získejte slevu 500 Kč na svou první jízdu!

HoppyGo – pojištění

  • 1. JAK JE TO U HoppyGo S POJIŠTĚNÍM VOZIDEL? MUSÍM MÍT VLASTNÍ POJISTKU NEBO STAČÍ TA OD HoppyGo?

Je potřeba, abyste jako majitel měl uzavřené Povinné ručení. Přes HoppyGo aplikaci je pak vaše vozidlo chráněno havarijním pojištěním, proti vandalismu, živelným pohromám, zpronevěře a krádeži. Více zde. Pakliže máte auto s vlastním havarijním pojištěním pro autopůjčovny, výše uvedený bod se vás netýká.

Jakmile k HoppyGo vložíte svůj vůz, lidé z fleetového oddělení si od vás vyžádají pojistnou smlouvu a zadají vaše individuální pojištění do HoppyGo systému. Podrobné podmínky pojistky si od vás řidič smí vyžádat. Spoluúčast je vždy znázorněná v poptávkovém okně u každého vozu zvlášť. Řidič si kromě výše uvedeného pojištění může k výpůjčce připlatit i pojištění odpovědnosti za škodu.

Zajímá vás více informací? Podívejte se do HoppyGo pojistných podmínek v sekci „Důležité odkazy“.

  • 2. JAK SE ŘEŠÍ SITUACE, POKUD SE NÁJEMCI ROZBIJE VŮZ NA CESTĚ?

V rámci poskytovaných služeb HoppyGo je v základní ceně i asistenční služba sjednaná na základě smlouvy s AXA pojišťovnou. Ta se o nájemce postará po celé Evropě a poskytne i náhradní auto. Co se týče odpovědnosti, záleží, zda k poruše došlo kvůli nesprávnému servisování vozidla, nebo chybou nájemce. Pokud by to bylo nesprávným zacházením s vozidlem, tak opravu samozřejmě hradí nájemce. Pokud by se zjistilo, že například vaše spojka už dávno přesluhuje a nebyl dodržený pravidelný servis, oprava jde bohužel za vámi jako majitelem vozu.

  • 3. CO KDYŽ MI ŘIDIČ VOZIDLO NEVRÁTÍ VE STANOVENÝ ČAS?

Pokud se nedomluvíte přes chat v aplikaci či telefonicky na pozdější čas předání a řidič svévolně prodlužuje výpůjčku, riskuje nejen horší hodnocení z vaší strany. První půlhodina nad stanovený rámec je zdarma, každá další započatá hodina je potom zpoplatněna dle HoppyGo platného ceníku pokut.

  • 4. JAK JE OŠETŘEN PŘÍPAD, KDY ŘIDIČ S VOZIDLEM ODJEDE A UŽ SE NEVRÁTÍ?

Pokud k takové situaci dojde, neprodleně HoppyGo zavolejte na jejich infolinku nebo je kontaktujte na Messengeru. Všechna vozidla, která mají sjednané havarijní pojištění přes HoppyGo jsou pojištěna proti zpronevěře. V tomto případě nejde totiž o krádež, ale o zpronevěru a to z toho důvodu, že jste vůz dobrovolně pronajali a předali řidiči klíče.

Zaregistruj se na HoppyGo zde!

HoppyGo a časté otázky řidičů

  • 1. CHCI SI PŮJČIT AUTO, CO PRO TO MUSÍM UDĚLAT?

Je vám 20 let? Máte platný občanský a řidičský průkaz? Vlastníte chytrý telefon s přístupem k internetu? Pak si stačí stáhnout HoppyGo aplikaci vApp Store nebo Google Play, projít lehkou registrací, vyfotit obě strany občanského i řidičského průkazu a aplikace si potřebné údaje načte sama. Pak už jen naskenovaná data zkontrolujete a případně upravíte. Pokud projdete naším scoringem, váš profil bude schválen v řádech sekund. Od první návštěvy stránek můžete být zaregistrováni a mít potvrzené vaše vysněné auto v řádech minut. Jak na výpůjčku krok za krokem se dozvíte také zde.

HoppyGo sdílení aut - carsharing
HoppyGo sdílení aut – carsharing
  • 2. PROČ MUSÍM DO APLIKACE NAHRÁT DVA DOKLADY TOTOŽNOSTI? JAK MI GARANTUJETE JEJICH ZABEZPEČENÍ PŘED ZNEUŽITÍM?

Předně HoppyGo musí vědět, zda jste držitelem platného řidičského oprávnění sk.B, což je uvedeno právě na vašem řidičáku. Váš občanský průkaz zase potřebují pro kontrolu totožnosti a uzavření havarijního pojištění na vaši osobu. V neposlední řadě procházíte interním scoringem, který vyžaduje kontrolu vašich dokladů. HoppyGo dbá na ochranu dat a striktně dodržuje zásady GDPR.

  • 3. CO VŠE JE ZAHRNUTO V CENĚ VÝPŮJČKY?

V HoppyGo se snaží být maximálně transparentní. Při rezervaci vidíte jednotlivé cenové položky – cenu za pronájem auta na předem specifikovanou dobu, cenu za havarijní pojištění (pokud nemá majitel vlastní) a nájezd 100 nebo 200 km na den dle délky zápůjčky. Palivo si hradíte sami. Pokud vám majitel předá vozidlo s plnou nádrží, vraťte mu ho se stejným stavem paliva. Jak se počítá cena výpůjčky se dozvíte také: zde.

  • 4. JAKÉ MÁM POVINNOSTI JAKO ŘIDIČ?

Předně mít při zadání rezervace vozu na účtu dostatek financí a povolené internetové platby. A to především proto, aby vaše rezervace mohla být závazně potvrzena. Následně komunikovat s majitelem a vyměnit si společně telefonní číslo pro snazší komunikaci. Při převzetí u sebe mějte doklad totožnosti, který jste nahrávali při registraci do aplikace, a řidičský průkaz. Majitel bude v průběhu předávání vozu kontrolovat váš doklad totožnosti a také zadávat jeho poslední čtyřčíslí do aplikace.

HoppyGo - sdílení aut
HoppyGo – sdílení aut

Zelenou kartu vám předá majitel vozidla společně s malým technickým průkazem při předání vozidla. Velmi důležité je respektovat majitelova přání ohledně užívání vozu. Pokud to není majitelem povoleno, tak ve vozidle nekouřit, nepřevážet zvířata, necestovat mimo Českou republiku (a to ani na Slovensko) a celkově se k vozu chovat jako k vlastnímu majetku. Případné nevhodné chování je HoppyGo oprávněno pokutovat dle ceníku pokut.

HoppyGo sleva 500 Kč

Zadejte do HoppyGo promo kód RCL1GiaZ a získejte 500 korun slevu na svou první jízdu!

Pokyny pro případ vzniku dopravní nehody

Jak postupovat při nehodě?

V případě zranění osob poskytněte první pomoc, přivolejte lékaře (155 nebo 112). Neměňte polohy vozidel na místě nehody, pokud to není nutné k záchraně zraněných nebo pro zabezpečení provozu.

Policii (158 nebo 112) přivolejte vždy

  • pokud je někdo zraněn (usmrcen)
  • dojde-li ke škodě na některém ze zúčastněných vozidel včetně přepravovaných věcí převyšující 100 000 Kč
  • dojde-li ke škodě na majetku třetí osoby (např. objekt mimo komunikaci, zaparkované vozidlo, srna, plot, sloup veřejného osvětlení), s výjimkou škody na vozidle, jehož řidič má účast na dopravní nehodě
  • dojde-li k poškození nebo zničení pozemní komunikace (dopravní značení, svodidla apod.), výše škody nerozhoduje
  • v případě, že se s ostatními účastníky dopravní nehody nemůžete shodnout na zavinění
  • účastníci dopravní nehody nemohou sami bez vynaložení nepřiměřeného úsilí zabezpečit obnovení plynulosti provozu na pozemních komunikacích
  • pokud dojde k poškození vozidla neznámým pachatelem nebo k odcizení celého vozidla

Nehoda bez nutnosti volat policii

Účastníci dopravní nehody jsou povinni v případech, kdy nevznikne povinnost oznámit nehodu policii, sepsat společný záznam o dopravní nehodě, který podepíší a neprodleně předají pojistiteli. Pro tento případ existuje pomůcka ve formě evropského formuláře záznamu dopravní nehody.

Má-li druhý účastník nehody tentýž formulář, schválený Comité Européen Assurances, ale v jiné řeči, jsou tyto formuláře stejné. Můžete si proto jeho obsah bod po bodu na základě vlastního formuláře přeložit.
V záznamu uveďte eventuální svědky nehody, jejich jména a adresy, zejména pokud se Váš názor liší od ostatních účastníků nehody.
Pokud je to možné, místo nehody nafoťte z různých úhlů vč. detailu všech poškození.

Událost v zahraničí

V případě škodné události v zahraničí ohlaste tuto škodnou událost místní policii nebo jinému příslušnému orgánu veřejné moci a pojistiteli písemně doložte výsledky jejího či jeho šetření.

  • pokud jste viník nehody nebo došlo ke škodě na pojištěném vozidle, oznamte vznik škody pojišťovně co nejdříve,
  • vznik škodné události je účastník pojištění povinen oznámit společnosti HoppyGo na telefon +420 220 311 769
  • pojistitel si vyžádá doklady a informace, které bude potřebovat k šetření pojistné události
  • pokud jste poškozený, uplatněte nárok na náhradu škody u pojišťovny viníka.

Odtah vozidla

V případě havárie, odcizení nebo poruchy motorového vozidla, se pojištěný může obrátit na asistenční službu na telefon +420 220 311 769 s nepřetržitou službou 24 hodin denně.

Zaregistruj se na HoppyGo zde!

Partneři HoppyGo

ŠKODA AUTO DigiLab

Nová digitální řešení, služby a technologie jsou klíčové pro budoucí rozvoj ŠKODA AUTO. Ve ŠKODA AUTO DigiLab se připravujeme na tento digitální věk. Naším cílem je vyvinout zcela nové řešení mobility pro naše zákazníky. Ve ŠKODA AUTO DigiLab vytváříme a rozvíjíme nápady, testujeme je a uvádíme k životu. Více na: https://skodaautodigilab.com

Cebia

Společnost Cebia poskytuje služby v oblasti prověřování, identifikace a oceňování vozidel. Zákazníkům HoppyGo umožňuje prověřit původ vozu a stanovit cenu za pronájem ojetého vozu. Pro okamžité získání informací o voze stačí zadat v aplikaci VIN kód (identifikační číslo vozidla). Partnerem HoppyGo se Cebia stala, protože fandí nápadům, které šetří čas a zároveň poskytují maximální bezpečnost a transparentnost při pronájmu aut. Více na: www.cebia.cz

AXA pojišťovna

Skupina AXA je světovým lídrem v oblasti pojištění a správy majetku. V České republice a na Slovensku poskytujeme produkty a služby v oblasti životního a neživotního pojištění, důchodového zabezpečení a investičních podílových fondů. Díky inovacím, které jsou součástí našeho DNA, využití dat a prevenci, která je jedním z nosných témat našeho komunikačního mixu, pomáháme lidem žít lepší život. Uživatelům carsharingové platformy HoppyGo přinášíme první pojištění vytvořené na míru carsharingu. Jsme Pojišťovnou roku 2019 v České republice. Více na: www.axa.cz

HoppyGo kontakt

HoppyGo s.r.o., Jankovcova 1603/47a, Holešovice, 170 00 Praha 7, IČ 066 28 664, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, Spis. zn. C, vložka 285761

Zaregistruj se na HoppyGo zde!

Call centrum

HoppyGo podpora: Po-Ne 9:00 – 21:00
Asistenční služby: Nonstop
Hlášení pojistných událostí: Po-Pá 9:00 – 17:00

Telefon+420 220 311 769
Email: info(@)hoppygo.com

Průvodce po službách HoppyGo

Dokumenty ke stažení:

HoppyGo zkušenosti

A jaké jsou vaše zkušenosti s aplikací HoppyGo? Využíváte ji pravidelně, ať už jako příležitostný řidič, který si vozidlo vždy od někoho za poplatek vypůjčí nebo jako majitel auta, který si půjčováním vozu přivydělává k měsíční výplatě? Podělte se s námi níže v komentářích, děkujeme!

HoppyGo recenze
HoppyGo recenze

HoppyGo promo kód 500 Kč

Zadejte do HoppyGo promo kód RCL1GiaZ a získejte 500 korun slevu na svou první jízdu!

https://www.hoppygo.com/cs/sign/up?invitation_code=RCL1GiaZ

KOMENTÁŘE

Napište komentář
Zde napište Vaše jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..