Téměř polovina Čechů nakupuje na internetu jednou měsíčně. Většina ale nechce komunikovat s dopravci

45 % Čechů nakupuje na internetu minimálně jednou měsíčně. Většinou jde o elektroniku nebo módu – vyplývá to z průzkumu, který si nechala zpracovat česká služba Foxdeli. Ze získaných dat mimo jiné také vyplynulo, že Češi upřednostňují služby přepravců před výdejnami zásilek. Nejraději mají službu PPL. Drtivá většina dotázaných (87 %) si také myslí, že by e-shopy měly problémové zásilky řešit samy a nenechávat to na přepravcích. To mimo jiné umožňuje právě Foxdeli se svým oznamovacím centrem, které dává e-shopům do ruky schopnost mít tyto zásilky ve vlastní režii. V konečném důsledku dokáží snížit jejich vratkovost až o 45 %.

Průzkum proběhl skrze online nástroj Instant Research renomované agentury IPSOS na reprezentativním vzorku více než 500 Čechů. Jeho výsledky poukázaly také například na četnost nákupů na internetu. 45 % Čechů zde nakupuje alespoň jednou měsíčně, 21 % dvakrát a 13 % dokonce třikrát měsíčně. Jen 5 % dotázaných na webu nenakupuje vůbec.

Mezi nejoblíbenější položky ve virtuálních košících pak patří elektronika (nakupuje ji 54 % respondentů), móda (51 %) a drogerie (40 %). Oblibě se těší také zájezdy, zážitky či služby (36 %) nebo nářadí (30 %).

Balíčky raději ke dveřím, vede PPL i Zásilkovna

Nejoblíbenějšími přepravci mezi lidmi jsou PPL (32 %) a Zásilkovna (31 %), ačkoliv ta není přepravcem, ale jen výdejnou. V závěsu za nimi se umístila Česká pošta (13 %). Zbytek přepravců má v oblibě jen po jednotkách procent respondentů průzkumu.

Lidé chtějí, aby problémy řešil sám e-shop

Ačkoli přes 68 % lidí podle průzkumu míní, že doručení objednávky z e-shopu má na starosti přepravce, 87 % si zároveň myslí, že by problémy s doručením měly řešit e-shopy samy.

Zajímavostí také je, že celých 8 % zákazníků si své zboží nestihne vyzvednout. „Ačkoli je naprostá většina dotázaných s komunikací ze strany přepravců spokojená, 8 % z nich si nikdy nevyzvedne objednané zboží. To je podle nás příliš vysoké číslo na to, aby je mohly e-shopy ignorovat. Foxdeli jim dává do ruky mocnou zbraň, se kterou se mohou problémovým zásilkám detailněji věnovat, aniž by byly odkázané na prostředníka (tedy na přepravní společnost). Využitím Foxdeli zároveň e-shopy naplní poptávku veřejnosti po tom, aby tyto věci řešily ze své strany – jak vyplynulo z průzkumu. Při beta testování našeho produktu se navíc ukázalo, že tento přístup umí snížit vratkovost zásilek až o 45 %,“ tvrdí Martin Jareš, CEO a zakladatel služby Foxdeli

„Z 2,6 % nedoručených zásilek se nám podařilo během měsíce používání Foxdeli udělat 1,41 %, což je snížení o cca 45 %,“ potvrzuje Ruslan Skopal, CEO e-shopu Trenýrkárna.cz, na němž probíhalo beta testování v červenci letošního roku.

Výsledky průzkumu

Více o Foxdeli

Provozovatelé e-shopů mohou s Foxdeli snadno integrovat dopravce, které nabízejí svým zákazníkům a personalizovat veškerou komunikaci se svými zákazníky. A to i poté, co objednávka opustí jejich sklad. Řeší také problémy s doručením. Koncoví zákazníci dostávají díky Foxdeli po celou dobu doručování objednávky srozumitelnou komunikaci bez logistických termínů a dopravci se mohou soustředit na to, co jim jde nejlépe – včasné doručení objednávky.

KOMENTÁŘE

Napište komentář
Zde napište Vaše jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..