Projekt Výmoly a jeho anketa „Nejhorší silniční díra republiky“ za rok 2017 zná své „vítěze“

Vymoly.cz - anketa Nejhorší silniční díra republiky
Vymoly.cz - anketa Nejhorší silniční díra republiky
Projekt nadace pojišťovny Generali Výmoly.cz vyhlásil výsledky již 7. ročníku ankety „Nejhorší silniční díra republiky“. Letos získala nepopulární prvenství již potřetí ulice U Seřadiště v Praze. Toto prvenství získala již v letech 2014 a 2015.
„Letos motoristé upozornili na více než 1700 silničních úseků, které vyžadují opravu. Přes 34 % z nich se už přitom renovace dočkala,“ říká Jan Marek z pojišťovny Generali. Za sedm let celého trvání projektu nahlásili motoristé více než 7 tisíc silničních výmolů. Přes 42 % z nich je k dnešnímu dni opraveno. Nejvíce výmolů, které motoristé letos reportovali, se nachází na komunikacích Středočeského kraje.

Vyhlášení „Nejhorší silniční díra republiky“ pro rok 2017

Vyhlášením „největší silniční díry“ ale projekt Výmoly.cz nekončí. Motoristé mohou i nadále posílat silničářům informace o stavu silnic, které je trápí. Správci silnic projekt přitom sami aktivně sledují a snaží se na připomínky a upozornění motoristů co nejdříve reagovat.
JIŽ POTŘETÍ SE NEJHORŠÍ DÍROU V REPUBLICE STALA PRAŽSKÁ ULICE U SEŘADIŠTĚ!
V druhé polovině roku projekt tradičně svou pozornost zaměřuje na aktivitu jednotlivých krajů, která vede k opravám silničních děr. Následně s koncem roku vyhodnocuje, jak byly jednotlivé kraje s opravami nahlášených problematických úseků úspěšné.
Výmoly.cz nejsou místem, kde si na webu nebo přes aplikaci motoristé jen zoufají nad špatným stavem silnic. Cílem není ani konfrontace, ale propojení řidičské komunity se správci silnic. Tím si projekt získává naše sympatie,“ vysvětluje Štěpán Janda, vedoucí redakce Zelené vlny Českého rozhlasu. Výmoly.cz jdou dál a upozorňují na problémy samotné silničáře. „Urychlí se tak opravy rozbitých komunikací. Takovou aktivitu Zelená vlna plně podporuje. Proto jsme tradičním partnerem projektu od jeho počátků,“ dodává Janda.

NEJHORŠÍ VÝTLUKY 2017

Již potřetí si anticenu “Nejhorší silniční díra v republice” odnáší pražská ulice U Seřadiště. Z deseti nejhorších úseků jsou v současné chvíli dvě již opraveny a zbylých osm na renovaci čeká. Desítku nejhorších výtluků si můžete na videu prohlédnout ZDE.
    Obec Úsek Okres                      Kraj  Stav
1. Praha CZ918 Praha Hl. město Praha Neopraveno
2. Okřešice CZ7645 Třebíč Vysočina Opraveno
3. Lhota Rapotina CZ1411 Blansko Jihomoravský Neopraveno
4. Opava CZ4956 Opava Moravskoslezský Neopraveno
5. Tuchoměřice CZ886 Praha-západ Středočeský Opraveno

SPOLUPRÁCE SILNIČÁŘŮ A MOTORISTŮ

„Hlavním cílem projektu Výmoly.cz je efektivní spolupráce mezi silničáři a řidiči. Našim cílem není kritizovat práci silničářů, ale pomocí efektivního komunikačního kanálu právě spojovat motoristy a správce silnic,“ připomíná Petr Čaník z projektu Výmoly.cz.

Právě přímost celého projektu oslovila BESIP, jehož prostřednictvím poskytlo pro letošní rok záštitu Ministerstvo dopravy. „Jednou z výhod, které u Výmoly.cz vidím, je měřitelnost a především viditelnost výsledků. Víme přesně, které úseky byly opraveny a jak se tím přispělo k bezpečnosti silničního provozu. Ta je pro nás samozřejmě klíčová a je to něco, na čem chceme společně s Výmoly.cz pracovat i do budoucna,“ říká Martin Farář, vedoucí BESIPu.

Do projektu je aktuálně zapojeno téměř 5 tisíce aktivních uživatelů z celé ČR a jejich počet nadále roste. Výmoly.cz navíc pomáhají předcházet značným škodám na vozidlech. „Pokud motoristé nemají havarijní pojištění, vjedou do označeného výmolu a své auto poškodí, musí opravu většinou hradit ze své vlastní kapsy. Průměrně taková ´srážka se silnicí´ přijde až na 40 tisíc korun,“ doplňuje Jan Marek z pojišťovny Generali.

Jak postupovat při poškození vozidla při vjetí do díry na silnici

Pokud došlo k poškození vozidla kvůli vjetí do díry na silnici, existuje několik možností, jak situaci řešit:

1. Umožní-li to bezpečnost na komunikaci, vše (auto, výtluk a jeho okolí) je přímo na místě potřeba zdokumentovat (fotografie, videa, svědecké výpovědi). V případě nepojízdnosti auta doporučujeme kontaktovat asistenční službu vlastní pojišťovny.

2. Úhradu následků takové nehody lze žádat po vlastníkovi komunikace. U dálnic a silnic I. třídy je to stát. V případě silnic II. a III. třídy jsou to kraje, na jejichž území se rozbitý úsek silnice nachází. Místní komunikace vlastní obce.

3. Za škodu odpovídá vlastník komunikace mj. v případě, že řidič díru nebo výtluk na silnici nemohl předvídat nebo nebyly dostatečně označené (např. dopravní značkou „nerovnost vozovky“). Vlastníci komunikace, respektive její správci mívají uzavřeno pojištění odpovědnosti, ze kterého se škoda může hradit.

4. Každá situace se vždy posuzuje podle konkrétních okolností (dodržení předepsané rychlosti vs. stav vozovky atd.).

5. Neodškodní-li vlastník komunikace, rychlejším a jednodušším řešením je úhrada opravy z havarijního pojištění (zvlášť u škod, kde došlo k rozsáhlejšímu poškození než jen např. k proražení pneumatiky – u havarijního pojištění je totiž potřeba počítat ještě se spoluúčastí).

Anketa „Nejhorší silniční díra republiky“ se bude vyhlašovat dokud budou na českých silnicích díry a výtluky jako hrom…

KOMENTÁŘE

Napište komentář
Zde napište Vaše jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..