MONETA si již od roku 2020 podle pravidelného průzkumu společnosti Market Vision drží pozici digitálního lídra na tuzemském bankovním trhu. Oblibu digitálních kanálů Monety, především mobilní aplikace Smart Banka, kde je možné plně online uzavřít 28 retailových produktů, potvrzuje také fakt, že ji využívá 1,4 milionu klientů.
„Z mé perspektivy výsledky tohoto průzkumu zrcadlí úspěch strategie a s ní spojených investic, které realizujeme v podstatě od roku 2017. V konečném výsledku nyní realizujeme 40 až 60 procent našich prodejů prostřednictvím digitálních kanálů. V tomto kontextu chci vyjádřit úctu a obdiv kolegům a kolegyním, kteří cílevědomě zlepšují digitální dovednosti naší banky,“ říká Tomáš Spurný, generální ředitel a předseda představenstva MONETA Money Bank.
MONETA digitální banka
MONETA má aktuálně 134 poboček, na všech mohou klienti využít služeb hotovostních pokladen. I přes pokračující digitalizaci bankovních služeb je pobočková síť nadále důležitým kontaktním místem pro klienty, kteří preferují osobní kontakt s bankéřem. To dokládá více než milion návštěv, které pobočková síť zaznamenala za prvních 8 měsíců letošního roku. „Na pobočku se nyní obrací klienti, kteří chtějí sjednat specializovanější produkty anebo hledávají osobní konzultaci. Často potřebují poradit s životním pojištěním, hypotékou nebo investicemi,“ říká Andrew Gerber, Chief Retail Banking Officer MONETA Money Bank. I z tohoto důvodu banka kromě modernizace samotných poboček aktivně vzdělává své bankéře. „Neustále se snažíme přizpůsobit měnícím se trendům a děláme vše pro to, aby měli naši zaměstnanci to nejlepší vzdělání a dokázali našim klientům co nejlépe poradit,“ dodává Andrew Gerber.
Pro banku je klíčové propojení digitálního a fyzického světa, tedy aby klienti vždy našli nejlepší řešení, které odpovídá jejich individuálním potřebám a preferencím. „Přál bych si, aby zájemci o naše produkty a služby začali průzkumem na internetu, prošli našimi digitálními kanály a pokud potřebují osobní konzultaci, aby ji získali prostřednictvím našeho kontaktního centra či pobočkové sítě,“ dodává Tomáš Spurný.
Nejvíce bankovních produktů online umožňuje i nadále sjednat MONETA Money Bank
MONETA Money Bank umožňuje plně online uzavřít 28 z 29 sledovaných retailových bankovních produktů ve všech souvisejících zákaznických cestách (webové stránky, internetové a mobilní bankovnictví) z pohledu klientů a ne-klientů a znovu tak obhájila prvenství v rámci pravidelné analýzy Market Vision aktualizované v průběhu června. Na druhém místě se osamostatnila Česká spořitelna umožňující online sjednání u 23 procesů a na třetím místě skončila ČSOB, u které lze vzdáleně projít 22 procesy (v předchozím žebříčku se o druhé místo dělila společné s Českou spořitelnou).
Online distribuce z pohledu ne-klienta banky (sledováno je 7 procesů, konkrétně pro běžný účet přes web / mobilní aplikaci, novou půjčku, konsolidaci, kreditní kartu, hypoteční úvěr a penzijní spoření)
- 100 % = MONETA Money Bank
- 71 % = Air Bank, Raiffeisenbank
- 57 % = Česká spořitelna, mBank, UniCredit Bank
- 43 % = ČSOB, Komerční banka
- 29 % = Fio banka
Online distribuce z pohledu klienta banky v internetovém / mobilním bankovnictví (pro každý distribuční kanál je sledováno 11 procesů – spořicí účet, termínovaný vklad, podílové fondy, nová půjčka, konsolidace, kreditní karta, kontokorent, hypoteční úvěr, penzijní spoření, jednorázové a dlouhodobé cestovní pojištění)
Internetové bankovnictví:
- 100 % = MONETA Money Bank
- 91 % = ČSOB
- 82 % = Česká spořitelna, Komerční banka
- 73 % = Air Bank, Raiffeisenbank
- 64 % = Fio banka, mBank
- 36 % = UniCredit Bank
Mobilní bankovnictví:
- 91% = Česká spořitelna, MONETA Money Bank
- 82 % = ČSOB
- 73 % = Air Bank, Komerční banka, Raiffeisenbank
- 64 % = Fio banka, mBank
- 36 % = UniCredit Bank
Při zohlednění pouze těch produktů, které mají jednotlivé společnosti ve svém portfoliu, následují za první MONETA Money Bank na druhém místě Air Bank a na třetím místě mBank (pořadí je shodné s poslední aktualizací v říjnu loňského roku).
Od poslední aktualizace se tuzemské banky zaměřily především na online sjednání investičních produktů v mobilní aplikaci, kdy nově tuto možnost klientům začaly poskytovat Air Bank, Banka CREDITAS a UniCredit Bank. Postupně se stále posouvají i online procesy hypotečních úvěrů.
MONETA Money Bank rovněž dominuje segmentu podnikatelů a malých firem, kde aktuálně umožňuje kompletní online sjednání u 22 z 30 sledovaných procesů (73 %). Za ní následují Česká spořitelna a ČSOB shodně nabízející online uzavření 20 z 30 procesů (67 %).