Flixbus – recenze a hodnocení jedné z největších přepravních společností v Česku

FlixBus
FlixBus

FlixBus je německá značka provozující meziměstskou autobusovou dopravu po celé Evropě a také v USA. Společnost zahájila svůj provoz v roce 2013 po deregulaci německého trhu osobní přepravy a jedná se tedy o relativně mladého dopravce. FlixBus původně usiloval o zavedení nového dopravního prostředku jako „alternativní, spolehlivé a zelené“ cesty autem, spolujízdou, nebo s využitím německého státního železničního dopravce Deutsche Bahn. Po uvolnění trhu dálkové linkové autobusové dopravy ve Spolkové republice Německo však nakonec vsadil na autobusy.

Dne 13. února 2013 poprvé vyjel na silnice autobus s logem FlixBus a začala rychlá expanze nových linek, která trvá do dnešních dnů, byť Covidem byla lehce zpomalena a přibrzděna. Díky unikátní kombinaci technologického startupu, internetového podniku a klasického dopravce dokázali během krátké doby vybudovat největší síť dálkových autobusů v Evropě.

Dopravce provozuje také vlakovou dopravu v Německu pod značkou FlixTrain.

Flixbus recenze

Flixbus a zelené autobusy

Při cestování zelenými autobusy společnosti FlixBus si můžete vybrat z 400 000 autobusových spojů denně. V současnosti jsou v rychle se rozrůstající síti k dispozici autobusové spoje do více než 2 500 měst ve 35 evropských zemích. FlixBus nabízí bezpečné a pohodlné autobusy, které vás dovezou do vašeho vysněného cíle buď přes den nebo jedním z nočních autobusů – ve společnosti FlixBus usilují o to, aby byly autobusy přesně tam, kde je zrovna potřebujete a kam se rychle potřebujete přepravit.

Zelené autobusy přitom uspokojují nejvyšší požadavky v oblasti bezpečnosti a ekologie a nabízejí tak udržitelnou a pohodlnou alternativu individuální dopravy + zákazníkům poskytují nejvyšší stupeň komfortu.

Kam všude Flixbus jezdí?

Chystáte se procestovat nejzajímavější evropské metropole? Nasedněte do jednoho z autobusů FlixBus a za pár korun poznejte krásy BerlínaVídněAmsterdamuKodaně nebo Curychu. A co takhle vyrazit si s kamarádkami na nákupy do Milána? Nebo na romantický víkend ve dvou do Drážďan? Pozorně sledujte jejich www stránky – tímto výčet cílových destinací rozhodně nekončí.

Také pro milovníky přírody má FlixBus co nabídnout. Jejich autobusy vás dovezou do německých, rakouských, švýcarských a italských Alp, kde můžete načerpat čerstvého vzduchu během horské túry a nebo jen obdivovat pohled na nejvyšší evropská pohoří. Pro cestovatele, kteří mají rádi vodu a pláže, nabízí autobusové linky na krásná pobřeží Baltského a Severního moře. Vyberte si jednu z početných autobusových zastávek na severu Německa, třeba Sellin na Rujáně a objevte široké písečné pláže a borové lesy tohoto ostrova.

Jak zakoupit Flixbus jízdenku?

Naplánovat svou cestu nikdy nebylo tak snadné a bez stresu: jízdenku lze zakoupit online přes webovou stránku, kde jsou také k dispozici veškeré informace o cestování autobusem FlixBus, skrze jedno z jejich partnerských prodejních míst nebo přímo u řidiče autobusu. Pokud máte ohledně své nadcházející cesty jakékoli dotazy, pročtěte si důkladně jejich FAQ, nebo jim jednoduše zavolejte, 112 567 však to znáte… :-)

Flixbus autobusy to je pohodlí a dochvilnost na silnici

Na palubě autobusu, kde máte garantované pohodlné sedadlo po celou dobu jízdy, si můžete zakoupit levné nápoje a občerstvení. V každém dálkovém autobuse je také zdarma k dispozici Wi-Fi, díky které můžete po celou dobu jízdy sledovat filmy, poslouchat hudbu, nebo jenom relaxovat při surfování na internetu. Ve všech autobusech jsou samozřejmostí zásuvky, takže se vašemu laptopu, tabletu, nebo smartphonu nevybije baterie ani na dlouhých cestách!

Ušetřit při cestování se společností FlixBus je relativně snadné a to díky tvrdému konkurenčnímu boji na silnici i železnici, který, až do příchodu covidu, v Evropě naplno probíhal. Konkurenceschopné ceny autobusových jízdenek mají příznivý vliv na obsah vaší peněženky a dochvilné a pohodlné autobusy FlixBus zase šetří vaše nervy. A navíc je cestování autobusem také šetrné k životnímu prostředí – emise CO2 ze všech autobusových cest jsou kompenzovány skrze FlixBus proogram na ochranu životního prostředí.

Vznik společnosti FLIXBUS

U vzniku společnosti FLIXBUS stáli 3 mladí muži. Jednalo se o 2 spolužáky – inženýra André Schwämmleina a informatika Daniela Krausse a Kraussova pracovního kolegu Jochena Engerta. Všichni již měli pracovní zkušenosti z velkých technologických společností a ani podnikání jim nebylo úplně cizí. Společně správně zanalyzovali, že uvolnění německého dopravního trhu jim přinese příležitost, která se již nemusí opakovat. V roce 2011 založili společnost GoBus a postupně se připravovali na možné uvolnění trhu.

FlixBus zakladatelé společnosti
FlixBus – zakladatelé společnosti

Když uvolnění v roce 2013 opravdu přišlo, tak byli připraveni a 13. února 2013 na německé silnice vyjeli jejich první autobusy, avšak již pod nový názvem FlixBus. V té době ještě s jinou grafikou a především modrou barvou. Svůj provoz začínali se spoji mezi MnichovemNorimberkem a Erlangenem. Do konce roku již vytvořili napříč celým Německem síť svých spojů. K tomu, aby zvládli takto raketový start bylo potřeba peněz. Ty jim zajistily rozsáhlé investice od společnosti Daimler, v kooperaci se společností Holtzbrinck Ventures.

Z Německa do celé Evropy

Nově otevřený trh nabízel možnosti všem, ale i tak začalo být na trhu autobusové dopravy brzo těsno. Dopravci, zajištěni výraznými investory, kteří ale obvykle požadovali neustálý růst tržeb, se pustili do cenové války. Ceny za jízdné dosáhly takové úrovně, že dopravci již nedokázali být ve zisku. Menší dopravci začali postupně končit. Problémy s financemi začínal mít i FlixBus. Objem cestujících sice rostl, ale ziskový nadále nebyl. Zakladatelé se však rozhodli byznys nevzdat a začali s hledáním dalšího investora.

Novým investorem se stala společnost General Atlantic. Právě díky její investici došlo na začátku roku ke spojení FlixBusu se silnějším konkurentem – společností MeinFernbus. Tato společnost provozovala spoustu linek svými autobusy zelené barvy, s bílým názvem společnosti. Po krátké epizodě, kdy byly používány oba názvy spojených společností (název byl MeinFernbus Flixbus), došlo k ustálení jen na názvu FlixBus. Grafický jazyk společnosti se ustálil na jednoduchém základu, tedy jasné zeleno-oranžové barvě v kombinaci s bílými nápisy. Tato jednoduchá grafika je přesně tím co si dnes člověk představí, když se řekne slovo FlixBus. Převzato bylo i motto – Fahr grün!

Vznik největší autobusové sítě v Evropě

Díky výrazné finanční podpoře investorů již v roce 2016 spojené společnosti přepravily přes 20 milionů cestujících a růst pokračoval dále. I díky převzetí svých konkurentů FlixBus postupně obsadil svými linkami většinu států Západní Evropy. V domácím Německu zaujímá dominantní postavení a patří mu tak více než 90 % německého autobusového trhu. Koncem roku 2018 FlixBus spolupracoval s více než 320 dopravními partnery s 8000 řidičů, kteří řídí přes 2000 autobusů po 30 zemích Evropy. Každý den na skoro 300 000 spojů přepraví tisíce cestujících mezi 1800 destinacemi.

Úspěch FlixBusu je založen na digitalizaci tradičního dopravního prostředku. Nový způsob cestování je umožněn díky technologickým inovacím, jako je systém rezervace a prodeje lístků – aplikace FlixBus – udávající nový směr, bezplatné připojení Wi-Fi na palubě autobusů nebo živé sledování autobusů pomocí GPS. Díky inteligentnímu plánování sítě a dynamickému cenovému managementu je zákazníkům předkládána vždy ta nejlepší možná nabídka v rámci bus trhu.

FlixBus také využívá úzká partnerství se středně velkými podniky v každé zemi, kde působí. Za zelený vozový park společnosti odpovídají regionální autobusoví partneři – častokrát rodinné podniky s desítkami let zkušeností. Inovace, duch start-upu a silná mezinárodní značka se tak prolínají s kvalitou, která staví na tradici.

FlixBus v Česku

V roce 2016 FlixBus rozšířil svoji síť i do České republiky. Postupně začal nabízet různá spojení s okolními státy, především však s Německem. V polovině roku 2015 vstoupil FlixBus v ČR i na trh vnitrostátní dopravy. Začal nabízet linky z Prahy do Brna, Plzně či Českých Budějovic. V Praze vzniklo nové středisko pro expanzi do Střední Evropy a Východní Evropy. Brzy přibyla spojení třeba na Slovensko, či do Chorvatska. I v České republice zaznamenává úspěch a nadále se rozvíjí.

FlixBus zkušenosti, hodnocení a diskuze
FlixBus zkušenosti, hodnocení a diskuze

Česko však má jednu z nejlepších a nejrozvinutějších sítí autobusové a celkově veřejné dopravy. Svou pozici si tak musí FlixBus tvrdě dobývat dlouhodobou cenovou válkou. Největším konkurentem FlixBusu v Česku je společnost RegioJet českého podnikatele Radima Jančury (RegioJet vznikl sloučením firem kolem Student Agency). Nejdůležitější místní partner FlixBusu je autobusová společnost Umbrella bývalého českého fotbalisty Pavla Steinera. Postupně však získává i další partnery, například společnost ICOM.

FlixBus zkušenosti a hodnocení

A jaké jsou vaše zkušenosti se společností FlixBus, dovezla vás na místo určení ve správný čas? Jak jste se cítili během cesty v autobuse, měli jste veškerý komfort a pohodlí, kterým se společnost chlubí na svých webových stránkách? Udělte firmě FlixBus hodnocení a rozpoutejte diskuzi dole pod touto FlixBus recenzí, díky lidi! :-)

10 KOMENTÁŘE

  1. Ta nejhorší firma, co jsem zažila!!! Jedna cesta (z Jihlavy do Prahy) stála mého přítele 780,- Kč, na stížnost nikdo neodpovídá, i přestože dodal podklady, peníze mu vráceny nebyly a zřejmě ani nebudou vráceny. Autobus odjíždí i o 20 min. dříve, problém s místy, nefunguje jim aplikace, takže tam vůbec nejsou zaplacené jízdenky. Katastrofa!!!!!! Rozhodně nedoporučuji, s touto firmou už NIKDY! Hlavně, že mi neustále posílají emaily, takže dám blok!!

  2. When I was traveling to Germany (Oldenburg) from Prague, the bus left 2 minutes earlier than scheduled. I didn’t have time, I know that I should have been there in 15 minutes, but I was traveling from another city to Prague – anything could happen. As a result, I was quickly taken to Dresden, I tried to find the drivers’ phone number – 0. I called the helpline – they don’t work on weekends. But even in Dresden they didn’t want to take me quietly with a ticket, although I explained the whole situation. They also left for other cities either earlier or later than the allotted time.
    On the way back from Oldenburg, the bus broke down, we spent several hours sorting it out, stopped for repairs, and waited for someone to look at what was broken. The Flixbus company refused to send another bus until we find out what was broken in ours and whether it is possible to fix it now. As a result, after 40 minutes another bus arrived and picked us up. For spending 3 hours and nerves, I received a 15% discount on my next trip. Wi-Fi on the second bus was LIMITED for each person..
    IS THIS AN INTERNATIONAL COMPANY? German drivers do not know basic English, they speak only German, but they carry tourists from different countries..

  3. Již nikdy nebudu objednávat jízdenku s tímto dopravcem.Ze zdravotních důvodů,byla zrušena jízda a přestože na pokladně byl dán postup, jak dostat
    peníze zpět, toto nešlo uskutečnit,přestože bylo vyžádáno číslo účtu a další upřesnění objednaných jízdenek.Varuji objednávat jízdenku a pak ji rušit.

  4. Každá cesta je dána tím s jakými řidiči jedu. Zatím jediný profesionál byl německý řidič a to včetně chování k cestujícím. Největší hulvát byl polský řidič, kterému přístroj nenačetl mou jizdenku. Potvrzení o nákupu v mém meilu ho nezajímalo a na celou zastávku po mě řval, že jsem zloděj a chtěl ať mu znovu zaplatím v hotovosti. Český řidič na trase z Ostravy do Brna ( Vídeň) mel na palubě soukromou diskotéku. Radio mu řvalo na celý téměř prázdný autobus. Když byl požádán o ztlumení, hrubě odsekl, že on to má tak rád a ať si přesednem, když nám to vadí. Na trase z Frankfurtu do Prahy nám řidiči zamkli záchod a tvrdili, že nefunguje. Otevřeli ho po pár hodinách cesty, když na odpočívadle nebyl otevřen záchod. Už jsem s Flixbusem zažila opravdu hodně, problém je, že to ani při stížnosti nikdo neřeší, takže mají tito řidiči svolení pokračovat vesele dál. Já s nimi ale končím. Ta únava a stres nestojí za to. Vracím se k regiojetu a DB.

  5. Já si chtěl koupit jizdenku Praha – Český Krumlov, což jde IHNED, ale tam není napsáno vůbec nic – trasa busu, čislo linky, žádná specifikace. Tak jsem se vypravil před budovu hlavního nádraží v Praze, kde ten bus má zastávky, ale na nich se nedá vyhledat nic, protože já ani nic z toho rezervačního systému na počítači neznám. Na jejich lince pro Prahu 3 minuty povídají nesmysly o nahrávání hovoru a chtějí čislo rezervace, ale žádné čislo rezervace neexistuje (bud si to kup a nebo táhni) a potom hovor ukončí. To je úmornost a ještě ani nedošlo k jizdě. To není firma, to je tragédie. Oni by měli platit zákazníkům za úsilí a čas, které člověk proplýtval s výsledkem NIC. HANBA HANBA HANBA

  6. V říjnu loňského roku jsem stornovala zakoupenou jízdenku a požádala o vrácení peněz a to opakovaně
    v průběhu 5 měsíců. Telefonní číslo, které uvádějí je trvale nefunkční. Poslala jsem svojí žádost písemně
    na centrálu do Berlína a také bez odezvi. S vrácením peněz jsem se tedy rozloučila a FlixBus považuji
    velmi neseriózní firmu. Prostě nikdo na nic nereaguje.

  7. Firma,která podvádí a neváží si zákazníka.S polskými,řidiči,kteří sledují při řízení video na mobilu a porušují dopravní předpisy se nedá domluvit.Na stížnost flixbus nereaguje.Na trase Mnichov – Ostrava nebylo v busu wc a cestujícím nebylo nikde zastaveno,aby mohli vykonat potřebu.Málo místa mezi sedaly….

  8. dobrý den..Taky bych se ráda podělila o jeden zážitek..Dne 24,6,2022 ve 20:50 hodin , bylo v Brno-Zvonařka oznámeno cestujícím panem řidičem linkového autobusu FlixBus N866,že jízda zde končí.Mél pokračovat ve směru SVK..Cestujíci byli z autobusu vyhození a ridič odjel..Bez imformacií pro cestujíci ze strany provozovatele jsme se bohužel o důvodu zrušení spoje nedozvěděli nic!Moje matka (64 let,bydliště Handlová SVK),zůstala na autobusovém nádraží sama a bez pomoci,nahradniho spoje atd..Domů se dostala až druhý den ve dvě hodiny odpoledne.
    Dnes 27,6,2022 od rána 09:00, se snažím kontaktovat společnost FlixBus,ale bohužel..Asi tam nikdo nepracuje..Na e-mail nikdo neodpovida,zákaznický servis absolutne nikdo nezvedá a další telefonní čísla jsou vypnutá!!!Takovy přístup od firmy,která si zakládá na spokejosti zákazníka bych nečekala..

  9. Měl jsem celkem 8 jízd s FlixBusem. 7 byly v pořádku. Ale ta poslední byla jako noční můra. Horší chování k sobě jako klientů jsem v životě nezažil. Autobus se zdržel o 3 hodiny, o tom jsem dozvěděl už na nádraží, SMS a e-mail notifikace jsem dostal po spozdeni o 121 minut. Řidiče mluví německy a nekto trochu rusky ale neumí anglicky. Proč? Je to normálně? Jsem požádal řidiče o pomoc vyřešení situace, on to dost arogantně odmitnoul. Pak mi začal vysvětlovat že nemá žáden vztah k Flixbus ale měl na sobě firemní košile a mikinu Flixbus.
    Ve výsledku žáden řidič mi ani ne zkusil pomoct. Jeden řidič zavolal někam zjistit kde je vůbec náš autobus až mu skoro zablokovali autobus (ne bylo to naschvál ale cca 20 lidí snažili nějak zjistit info a stáli kolem autobusu. Pak už fyzicky nemohl zavřít dveře a odjet).

    Chování zaměstnanců 1/10, znalosti jazyků 1/10, linka podpory mimo pracovních hodin 0/10, péče o zákaznici 0/10, pojedu ještě jednou Flixbusem – ne, raděj Trabantem.

  10. Budem zdieľať svoj názor o tejto „nádhernej organizácii“! Služby spoločnosti Flixbus som využil, keď som cestoval z Prahy do Krakova. Cesta ako celok bola normálna. Ale na stanici v Katoviciach som vystúpil z autobusu. Išiel som do rozvrhu trasy, kde autobus stál. A videl som, že autobus musel odísť o 18:30. Obrátim svoju pozornosť na hodiny, je to 18:10. Čas tu zohráva dôležitú úlohu. Chápem, že budem mať čas ísť do obchodu na stanici. A keď som tam odišiel o 18: 15, chápem, že autobus už odišiel! Vodič sa nestaral o harmonogram a skutočnosť, že je potrebné skontrolovať cestujúcich! A nechal ma v neznámom meste, bez vecí a dokumentov! Ale to je stále v poriadku, pretože príbeh má 3 etapy! Na konci som urobil samostatný záver pre tých, ktorí by nechceli čítať všetko. Druhý etap. Keď som prišiel do Krakova, išiel som do kancelárie spoločnosti a povedal som im, čo sa stalo. Manažér ma počúval (mimochodom, toto je jediná rozumná osoba v tomto príbehu). Povedal, že vodič bol na stanici, ale išiel ďalej. Zavolal vodiča, povedal o incidente. A on odpovedal, že je to hrozné a určite by sme tento problém vyriešili. Nie!!! Bol to sarkazmus. Zasmial sa a povedal: Budem tam za 2 dni. A Krakov je pre mňa tiež mestom, kde nemám nič a nikto! Tretia etapa. Napísal som do podpornej služby. Ani oni sa nestarali. A môj list zostal nezodpovedaný takmer 2 dni. Okrem toho som napísal manažérovi spoločnosti v priamy chat. Skontroloval a odpovedal, že moja žiadosť bola skutočne prijatá, a samozrejme, že na ňu odpovieme čo najskôr. Musím poznamenať, že uplynulo viac ako týždeň, ale „čo najskôr“ neprišiel!! To znamená, že moja žiadosť ešte nebola zodpovedaná. Okrem toho som musel zostať ďalší deň, pretože druhý manažér v kancelárii, keď som sa vrátil, nechcel zavolať kolegovi a objasniť informácie. Poslal ma čakať ďalší deň. A potom sa ukázalo, že sa mýlil.
    Keď som písal spoločnosti druhýkrát, sľúbil som manažérovi, že ak moja žiadosť nebude zodpovedaná za 2 dni, napíšem na všetky platformy, kde nájdem ich spoločnosť. Ale ani to ich neobťažovalo. A moji rodičia ma naučili, že sľuby musia byť dodržané. Našťastie pre spoločnosť poznám iba 4 jazyky a nemám veľa času. Ale sľub je sľub.
    Zrátané a podčiarknuté: stratil som 3 dni, bez vecí a bez dokumentov v cudzom meste, táto skutočnosť dokonca vodiča pobavila, manažéri spoločnosti sa o takéto prípady nestarajú, nestarajú sa o cestujúcich (pozornosť, v histórii bol jeden primeraný manažér).

KOMENTÁŘE

Napište komentář
Zde napište Vaše jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..