eObuv.cz – recenze a hodnocení jednoho z největších e-shopů s obuví v Česku

eObuv recenze a zkušenosti zákazníků
eObuv recenze a zkušenosti zákazníků

Chcete si pořídit kvalitní obuv pro každodenní nošení po městě, venkově, či na volný čas? Navštivte jeden z největších e-shopů s obuví a botami, původem z Polska,  na českém trhu – eObuv.cz – specializovaný shop na obuv a doplňky. Zárukou kvality nemusí být pouze vysoká cena a nablýskaný image! V e-shopu www.eObuv.cz koupíte výhodně dámskou, pánskou i dětskou obuv pro každou příležitost, ať už se jedná o běhání, plavání, outdoor, společenskou obuv nebo chození bos… :-)

U eObuv.cz najdete pouze originální a prověřenou obuv a doplňky. Prodávají jen to, v čem se velmi dobře vyznají a jsou silní v kramflecích! O botách ví opravdu hodně… (skoro VŠE!:) Nevěříte? Zavolejte nebo napište, jim! 

Kdo za EOBUV stojí?

Mateřská polská firma eObuwie.pl, která vlastní a provozuje e-shop eObuv.cz, prodává obuv již více než 10 let. Vlastní velkou síť kamenných obchodů s obuví u našich severních sousedů, na území Lubuskiego kraje.

Prodávají nejlevněji obuv od nejznámějších výrobců, jako jsou:

Boty Ecco, Merrell , pánské boty Mustang, GEOX, boty pro ženy Zinda, značka Ginno Rossi, obuv But-S, sportovní boty Nike, obuv Rider, Sprandi boty, boty dámské i pánské, boty GRENDA, boty 52 Weeks, obuv Julia Monti, Pilpol obuv, obuv Rylko, obuv Eksbut, Fantasy boty, boty Conhpol, boty NEEX, Menbur, dětské boty a mnoho dalších značek, tvarů a typů, např. sandály!

eObuv – nejčastější otázky & dotazy

1. Realizace objednávky:

Jak zadat objednávku? 
Odpověď na tuto otázku najdete na: https://www.eobuv.cz/jak-nakupovat

Jak udělat změnu adresy, způsobu platby nebo fakturačních údajů v objednávce? 
Pro provedení změn v objednávce prosíme o kontakt se zákaznickým centrem na telefonním čísle 228 881 562 nebo na emailu info@eobuv.cz. K dispozici jsme v pracovní dny od 8.00 do 16.00 hodin.

Jak stornovat objednávku? 
Za účelem stornování objednávky prosím pošlete žádost na e-mailovou adresu info@eobuv.cz. O stornování objednávky budete informováni e-mailem. 

eObuv - dámská obuv & boty
eObuv – dámská obuv & boty

Co znamenají statusy objednávky? 
a) Neobslouženo – Vaše objednávka byla přijata a je ve fázi verifikace,
b) Očekává na platbu – objednávka nebyla ještě uhrazena, na platbu čekáme 10 dní od okamžiku vytvoření objednávky,
c) Očekává na dodání – objednané zboží je doručováno z externího skladu,
d) Připraveno na odeslání – objednávka je kompletní a předána do skladu ke kontrole, zabalení a odeslání,
e) Odeslána – Vaše objednávka již má sledovací číslo, čeká na kurýra nebo již byla doručovateli předána,
f) Stornována – objednávka byla stornována z důvodu jejího nezaplacení nebo e-mailové žádosti o storno objednávky,
g) Vráceno – vaše objednávka byla přijata zpět v oddělení vrácení. Pokud zboží bylo přijato do procesu vrácení finanční prostředky budou vráceny v termínu do 7 dní. 

Co znamená nefiskální faktura (paragon)? 
Paragon a faktura nefiskální je ekvivalentem faktury DPH a fiskálního paragonu. Jako internetový obchod nejsme povinny vystavovat fiskální faktury, protože:
a) přechováváme faktury v elektronické podobě (ne papírové),
b) objednávky jsou hrazeny elektronicky – bankovním převodem nebo poštovní poukázkou, z tohoto důvodu je vystavovaná faktura zvaná nefiskální.

Jaký je termín realizace objednávky? 
Termín realizace objednávky se skládá z nezbytně nutné doby na přípravu objednávky k odeslání a dobu doručení zboží. Informace o termínu odeslání zboží daného výrobku je uváděna na stránce s vybraným zbožím. Čas doručení zásilky doručovatelem je do 48 hodin od odeslání zboží z našeho skladu. Při platbě na účet se tato doba prodlužuje o dobu potřebnou k připsání platby na účet a spárování s konkrétní objednávkou.

2. Odeslání objednávky:

Jaké jsou dostupné metody doručení? 

Metoda doručeníPředpokládaná doba doručeníCelková cena objednávky
Cena zbožíPlatba předemDobírka
48h v pracovní dnyPřes 699,- Kč0,- Kč86,- Kč
Do 699,- Kč56,- Kč86,- Kč
48h v pracovní dny a sobotyPřes 699,- Kč0,- Kč80,- Kč
Do 699,- Kč49,- Kč80,- Kč

Kde mohu sledovat zásilku? 

Pošta:

Pošta

PPL:

PPL

Co se stane v případě, že poštovní doručovatel nebo kurýr nezastihne nikoho na uvedené adrese? 
V případě, že poštovní doručovatel nikoho nezastihl na uvedené adrese zanechá v poštovní schránce informaci, na jaké pobočce je zásilka uložena a nejzazší termín vyzvednutí. Kurýr Vás v tomto případě bude kontaktovat na telefonní číslo uvedené v objednávce a pokusí se s Vámi dohodnout na dalším termínu doručení zásilky. 

eObuv - pánská obuv & boty
eObuv – pánská obuv & boty

3. Platba objednávky:

Jaké jsou možné způsoby platby? 
Při objednávce máte možnost volby Vámi vyhovujícího způsobu úhrady:

a) PayU – rychlá platba kartou
b) PayPal – rychlá platba kartou prostřednictvím platební brány
c) platba na účet – klasická platba na č. účtu zaslané v e-mailu potvrzujícím objednávku
d) platba dobírkou – objednávku uhradíte při převzetí zásilky doručovateli 

Kolik mám času na úhradu objednávky? 
Na úhradu objednávky čekáme 7 dní od vytvoření objednávky. V případě chybějící platby v tomto termínu zasíláme e-mailovou zprávu s připomenutím této skutečnosti. Od té doby máte další 3 dny na úhradu objednávky. V případě nezaplacení je objednávka po tomto čase automaticky stornována.

Co dělat, když se nepodaří platba kartou (nebo prostřednictvím platební brány PayPal a PayU)? 
Pokud se platba nezdařila, uhraďte prosím objednávku na náš účet
č. 4046057369/0800.
Jako variabilní symbol uveďte prosím číslo objednávky.

Co udělat v případě potřeby vystavení faktury DPH? 
Prosíme o kontakt se zákaznickým centrem na telefonním čísle 228 881 562 nebo na emailu info@eobuv.cz. K dispozici jsme v pracovní dny od 8.00 do 16.00 hodin.

4. Reklamace objednávky:

Jak reklamovat zboží? 
Za účelem reklamace zboží odešlete je na sběrnou adresu v Liberci společně s dokladem potvrzujícím nákup v našem obchodě a vyplněným reklamačním formulářem. Tento formulář lze stáhnout na stránkách https://www.eobuv.cz/vraceni-zbozi-reklamace. Zásilku nelze zaslat na dobírku. Ze sběrné adresy jsou zásilky přeposílány na naše náklady na adresu centrálního skladu, který je v zahraničí. Poté bude zboží předáno do reklamačního oddělení. Informace o zahájení řízení je odesílána na e-mail uvedený ve formuláři. O výsledku reklamace budete v termínu do 30 dní informováni na e-mail.

Jaké doklady připojit k reklamaci? 
K reklamovanému zboží připojte prosím doklad potvrzující nákup v našem obchodě a vyplněný reklamační formulář. Tento formulář lze stáhnout na stránkách https://www.eobuv.cz/vraceni-zbozi-reklamace.

Jaká je záruční doba? 
Veškeré námi prodávané zboží má 2letou záruku.

Jaké mám možnosti v případě zamítnuté reklamace? 
Od zamítnuté reklamace máte právo se odvolat. Odvolání napsané v textovém editoru zašlete na naši emailovou adresu info@eobuv.cz . Opětovná reklamace bude zahájena po doručení reklamovaného zboží do centrálního skladu. O této skutečnosti budete informováni emailem. Náklady na zaslání reklamovaného zboží hradíte sami, v případě kladně posouzené reklamace jsou náklady na poštovné v částce 126,- Kč vraceny na účet uvedený na reklamačním formuláři.

eObuv kabelky
eObuv kabelky

5. Otázky na zboží:

Jak vyhledat zboží? 
Na stránce je možnost vyhledání zboží dle různých kritérií. Zaškrtněte filtry, které Vás zajímají. Obuv lze vyhledat kromě jiného dle druhu obuvi, značky, velikosti, barvy.

Jak zjistit, že vybrané zboží je dostupné? 
Vložte zboží do košíku. Když je to možné, znamená to, že zboží je dostupné. Pokud to nebude možné, znamená to, že zboží není na skladě.

Lze objednat i zboží nedostupné na stránkách eobuv.cz? 
Objednat lze pouze zboží a velikosti dostupné na stránkách eobuv.cz

Je možné doručení zboží na Slovensko? 
Pro zaslání zboží na Slovensko je třeba objednat zboží na stránkách www.eobuv.sk.

Kdy mi doručí zásilku? 
Zboží odesíláme v co nejkratší době po objednání. V případě platby na dobírku, kartou nebo prostřednictvím platební brány PayPal a PayU je doručení do 72 hodin od odeslání objednávky, v případě platby předem na účet je zboží odesíláno po připsání platby na náš účet. Většinou spárování objednávky s platbou trvá 2 pracovní dny.

Co dělat v případě doručení poškozeného zboží? 
V první řadě se omlouváme za vzniklou situaci a ujišťujeme Vás, že tato situace není standardní. Prosíme o kontakt se zákaznickým centrem na telefonním čísle 228 881 562 nebo na emailu info@eobuv.cz. K dispozici jsme v pracovní dny od 8.00 do 16.00 hodin.

6. Vrácení a výměna:

Jak vrátit zboží zdarma? 
Zboží vyzkoušené v domácím prostředí lze odeslat zdarma prostřednictvím české pošty v termínu do 30 dní od doručení.
Stačí jen vyplnit na námi odeslaném dokladu adresu odesílatele (viz. Vzor) a podat balík na poště s vyplněným podacím lístkem. 

* Červeně vyplněné políčko vyplňuje zákazník (adresa je vzorová)
Ke zboží prosím připojte vyplněný formulář vrácení, který jste obdrželi se zbožím. Tento formulář lze stáhnout na stránkách https://www.eobuv.cz/vraceni-zbozi-reklamace
Vámi odeslanou zásilku můžete sledovat na stránkách pošty v odkazu:  https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka
z

Jak vyměnit zboží? 
V našem obchodě nelze vyměnit zboží za zboží. Lze zboží vrátit v termínu do 30 dní a vytvořit novou objednávku.

Nedostal jsem při doručení etiketu na vrácení, co mám teď udělat? 
V případě, že při doručení zásilky nebyla přiložena etiketa, prosíme kontaktujte naší podporu zasláním e-mailu na adresu info@eobuv.cz nebo telefonicky na číslo 228 881 562. Etiketu Vám dopošleme e-mailem.z

Na jakou adresu zaslat zásilku v případě odeslání na vlastní náklady? 
V případě odeslání zásilky na vlastní náklady zašlete zboží s vyplněným formulářem na adresu:

Adresa pro vrácení zboží poštou (v případě vrácení zásilky na vlastní náklady):

Adresa pro vrácení zboží ČP
eobuv.cz/eobuwie.pl S.A.
P.O.BOX 1
DEPO
Liberec 70
46307
(pouze poštou)

Adresa pro vrácení zboží kurýrní službou (v případě vrácení zboží na vlastní náklady):

Adresa pro vrácení zboží PPL
eobuv.cz/eobuwie.pl S.A.
PPL, depo 11
Americká 363
Liberec
46007

V jakém termínu lze vrátit zboží? 
Zboží lze vrátit v termínu do 30 dní od převzetí zásilky.z

Co dělat v případě, že se zbožím nebyl doručen formulář vrácení? 
Tento formulář lze stáhnout na stránkách https://www.eobuv.cz/vraceni-zbozi-reklamacez

Jaké doklady připojit v případě vrácení zboží? 
Ke zboží prosím připojte vyplněný formulář vrácení, který jste obdrželi se zbožím. Tento formulář lze stáhnout na stránkách https://www.eobuv.cz/vraceni-zbozi-reklamace

Kdy a jak se vrací prostředky za vrácené zboží? 
Finanční prostředky vracíme v termínu do 14 dní od doručení zboží na sběrnou adresu stejným způsobem, jakým byla objednávka uhrazena.

eObuv - doplňky & kabelky
eObuv – doplňky & kabelky

7. eObuv sleva:

Jak získat uvítací slevu? 
Pro získání uvítací slevy se prosím přihlaste k odběru newsletteru. Získáte uvítací kód na slevu ve výši 250,- Kč a budete informováni o plánovaných slevových akcích.

Kde napsat slevový kód? 
Slevový kód je třeba napsat do políčka po rozkliknutí košíku, poté je třeba kliknout na zelený nápis vpravo „Použít kupón“.

Musím při vrácení zboží vrátit i dárky? 
V případě vrácení zboží je třeba vrátit i námi zaslané dárky.

Mohu využít slevy pro zákazníky CCC? 
Ano, většina slev platných v obchodech CCC je platná i na stránkách eobuv.cz. Pro načtení slevy je třeba vepsat číslo vaší členské karty do slevového políčka po rozkliknutí košíku. Poté je třeba kliknout na zelený nápis vpravo „Použít kupón“.

Jaké jsou podmínky pro slevu z newsletteru? 
Pro načtení slevy z newsletteru musí být v objednávkce nezlevněné produkty v minimální hodnotě 2.500,- Kč.

Je přihlášení se do newsletteru rovno vytvoření účtu? 
Přihlášení se do newsletterní neznamená vytvoření účtu. Díky přihlášení se do newsletteru budete informováni o novinkách a plánovaných slevových akcích.

Co mohu udělat v případě nezadání nebo neúspěšného zadání slevového kódu? 
Prosíme o kontakt se zákaznickým centrem na telefonním čísle 228 881 562 nebo na emailu info@eobuv.cz. K dispozici jsme v pracovní dny od 8.00 do 16.00 hodin.

Co dělat v případě, že slevový kód nefunguje? 
Pokud zboží splňuje kritéria pro načtení slevy, laskavě prosíme o kontakt se zákaznickým centrem na telefonním čísle 228 881 562 nebo na emailu info@eobuv.cz. K dispozici jsme v pracovní dny od 8.00 do 16.00 hodin.

8. Můj účet u eObuv:

Jak vytvořit účet? 
Klikněte v pravém horním rohu na záložku „Nový účet“. Vyplňte vyžadovaná políčka a klikněte na zelený nápis „Nový účet“. Na vámi sdělený e-mailový účet bude zasláno potvrzení o registraci.

Jak se přihlásit na účet? 
Pokud jste již vytvořili účet na eobuv.cz a klikněte na „Přihlásit se“ . Napište vaši e-mailovou adresu a dříve vybrané heslo.

Zapomněl jsem heslo 
Pokud si nepamatujete heslo ke svému účtu, klikněte na „Přihlásit se“ a poté klikněte na zelený nápis „nepamatujete si heslo?“. Napište Vaši e-mailovou adresu a čekejte na zaslání zprávy s novým heslem.

Nástěnka účtu 
Díky této záložce můžete změnit heslo k Vašemu účtu. 

Informace o účtu 
V těchto informacích můžete editovat osobní údaje, adresní knížku a prohlédnout si poslední objednávky.

Adresní údaje 
Zde lze změnit fakturační a doručovací adresu.

Moje objednávky 
V této záložce je historie Vašich objednávek na stránkách eobuv.cz

Komentáře k produktům 
V této záložce budou zveřejněny Vámi přidané komentáře k výrobkům.

Odběr newsletteru 
V této záložce se můžete lze můžete přihlásit k newsletteru a mailem získat informace o plánovaných slevových akcích. 

Jak se odhlásit z odběru newsletteru? 
Každý newsletter obsahuje zápatí zprávy s informacemi o odesílateli a odhlášení z odběru newsletteru. Je ve znění: Chcete-li se odhlásit z odběru newsletteru klikněte zde.

Moje vrácení 
Zde lze sledovat historii vrácených objednávek. 

Proveďte vrácení 
Prostřednictvím této záložky můžete zahájit proces vrácení zboží. 

Doba realizace objednávky u eobuv

Informace o realizaci objednávky u eObuv je uvedena u každého výrobku pod tlačítkem vložit do košíku na stránce každého výrobku. Objednávku zpravidla eshop realizuje a expeduje ze skladu do 24 hodin.

Čas doručení zásilky = čas realizace + čas na přepravu.

Rychlost dodání zboží závisí na zvolené formě přepravy: v případě dobírky je to 24 h od vyexpedování zásilky ze skladu, v případě platby převodem, prodlužuje se čas dodání o dobu, než je vaše platba připsána na účet e-shopu.

Upozornění: čas vyřizování objednávek nezahrnuje soboty, neděle a státní svátky. O každé změně statusu vaší objednávky budete informováni e-mailem. Ve výjimečných situacích se termín vyřízení objednávky může prodloužit do 14 dní, v takovém případě Vás e-shop okamžitě informuje telefonicky nebo e-mailem.

eObuv sportovní obuv
eObuv sportovní obuv

Platba objednávky u eObuv

Za objednané zboží v obchodu eobuv.cz můžete platit dobírkou (doručovací službě), bankovním převodem, kartou nebo prostřednictvím platební brány PayPal nebo PayU.

Pro české zákazníky:
Bankovní účet: 4046057369/0800
Mezinárodní formát: CZ3608000000004046057369 

Adresa firmy:
eobuv.cz – eobuwie.pl S.A.
66-002 Zielona Góra
ul. Nowy Kisielin – Nowa 9

Cena poštovného za zboží

Zboží zasílají po zaúčtování platby na bankovním účtu nebo po potvrzení objednávky na dobírku. Zboží zasílají prostřednictvím České pošty a PPL.
Zásilka při objednávce v hodnotě nad 699 Kč a při platbě předem je zdarma!
Variabílním symbolem je číslo Vaší objednávky.

Cena zásilky:

  • pro objednávky v hodnotě nad 699 Kč s DPH
    Česká pošta při platbě předem – zdarma!
    Česká pošta, na dobírku – 86 Kč s DPH na území ČR
    PPL při platbě předem – zdarma!
    PPL, na dobírku – 80 Kč s DPH na území ČR
  • pro objednávky v hodnotě pod 699 Kč s DPH
    Česká pošta při platbě předem – 56 Kč s DPH na území ČR
    Česká pošta, na dobírku – 86 Kč s DPH na území ČR
    PPL při platbě předem – 49 Kč s DPH na území ČR
    PPL, na dobírku – 80 Kč s DPH na území ČR

Převodem:

eobuv.cz – eobuwie.pl S.A.
66-002 Zielona Góra
ul. Nowy Kisielin – Nowa 9

Číslo účtu:

Pro České zákazníky:
Bankovní účet: CZ3608000000004046057369
Bankovní účet: 4046057369/0800 

Slevové kupóny eObuv

Newsletter – po registraci do newsletteru obdrží zákazník slevový kupónu na první nákup. Kupón je v hodnotě 250kč. Podmínkou využití kupónu je nákup nad 2500 Kč z nezlevněné kolekce. Kupón nelze spojit s jinou slevou.

Slevové kupóny eobuv obdržené v zásilce – objednávky odeslané do zákazníka obsahují čtyři slevové kupóny v hodnotě 130kč, 325kč, 645kč, 1290kč. Na kupónech naleznete podrobné informace o platnosti a využití.

O víkendových slevách jsou registrovaní zákazníci informováni emailem. Podrobné informace naleznete po kliknutí na „banner“ se slevou nebo akci.

eObuv hodinky
eObuv hodinky

Záruka na zboží

Obchod Eobuv.cz zaručuje 100% originalitu produktů. Všechny produkty mají znaky a štítky výrobce. Zboží podléhá dvouleté záruce.

V souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, sdělují elektronický odkaz na online platformu ODR: ec.europa.eu/odr. Tato platforma ODR je zdrojem kromě jiného informací ohledně mimosoudního řešení sporů, které mohou vzniknout mezi obchodníky a spotřebiteli. Bez ohledu na to eshop připomíná, že e-mailová adresa, na kterou je můžete kontaktovat je: info@eobuv.cz .

Jak správně vybrat velikost boty?

Délky stélek obuvi mohou být různé u jednotlivých výrobců, z tohoto důvodu je uvedená velikostní tabulka pouze orientační:

Přemýšlíte o novém obuví? Kupte je u eObuv.cz! Nebudete litovat! 

Nechcete-li se stát „obětí“ špatně zvoleného obuví a chcete aby Vaše historie s jeho nákupem se zakončila úspěchem , rozhodli jsme se Vám dát tři základní pravidla které, podle našeho názoru, budou užitečné pro každého, bez ohledu na věk, pohlaví a očekávání při výběru obuvi. 

Pravidlo č. 1: Zůstaňte při velikosti, kterou jste si již objednávali, je jistá a osvědčená v souvislosti se značkovým obuvím

Pravidlo č. 2 : Změřte délku stélky*

Pravidlo č. 3: Změřte důkladně přesnou délku chodidla*

  • Na podlaze položte list papíru, položte na ní bosou nohu ( pata musí přiléhat ke zdi, tak aby spolu s chodidlem tvořila pravý úhel)
  • nakreslit tvar
  • to samé udějete s druhým chodidlem
  • změřte obě nohy v centimetrech (změřte délku přímočaře , od středu paty až do konce nejdelšího prstu); Obrázek 1 
  • berte v potaz vždy délku delšího chodidla
  • do změřeného rozměru přidejte 0,5-1,0 cm
  • celkový výsledek délka stélky nebo délka chodidla Vám ukáže podle tabulky přesnou velikost obuví
    vezměte prosím v úvahu konkrétní, vybraný model obuví.

Co je potřeba mít ještě na paměti?

  • Neměřte délku chodidla ráno, když je noha odpočatá, měření může být nepřesné; nejvíce precizní bude v průběhu dne (odpoledne a také večer)
  • Pokud zjistíte, že zakoupená obuv byla špatně zvolená vždy se můžete obrátit na naše prodejce
  • Věříme, že tyto tři „zlatá pravidla“ vám pomůžou zvolit takové obuví , které budou nejen chloubou Vašich nohou, ale poskytnou Vám komfort a pohodlí každý den díky té správné volbě .

Tabulka velikostí nohy a boty:

1: Měření chodidla je nutné provést od paty do nejdelšího palce. Nejlépe ve stojící poloze.

2 : Pamatujte aby do obdrženého výsledku dopočítat- 0,5-1 cm.

3: Získaný výše výsledek můžete porovnat s tabulkou velikostí pro konkrétní model obuví.

4: Pamatujte, vrácení do 30 dnů zdarma.

Z důvodu, že může dojít k chybě při tisku, ověřte pomocí pravítka zda měřítko zadané na tabulce zůstalo vytisknuté správně.

Jak správně pečovat o obuv?

Technický stav Vaší obuvi závisí od správné a řádné péče o ni. Tento proces je nutné zahájit již v okamžiku koupě. Doporučujeme Vám, abyste novou obuv před prvním použitím řádně naimpregnovali. Za tímto účelem je třeba na každou botu rovnoměrně nanést vrstvu impregnačního výrobku vhodného pro daný druh kůže. Impregnovat lze pouze suchou a čistou obuv, v žádném případě mokrou nebo vlhkou.

Po první aplikaci impregnačního prostředku je třeba počkat, až vsákne do kůže a následně proces zopakovat jednou nebo dvakrát. Impregnaci je nutné pravidelně opakovat, také po čištění obuvi. Neleštěte vlhkou obuv.

Údržba bot ve skvělém stavu

Při ošetření obuvi používejte přiměřené množství přípravku. Účinnost impregnačních přípravků může i navzdory pravidelné péči po čase klesat, zpravidla kvůli působení atmosférických vlivů a stárnutí obuvi.

Jedná se o přirozený proces, který nezadržitelně vede ke snížení kvality obuvi bez ohledu na použitý materiál. V každém případě se vyplatí používat kvalitní pečující prostředky s obsahem tuků a olejů, které ve spojení s vhodnými barvami ošetří Vaši obuv. Péče a vhodné prostředky závisí na druhu materiálu svršku obuvi.

Druhy kůže a způsoby péče o ni

Kůží v obuvnické terminologii označujeme kůži ze zvířat, tedy: krav, ovcí a koz, jejíž struktura vláken se konzervuje během procesu činění. Tento materiál je v historii módy tím nejstarším používaným k výrobě obuvi. Důvodem jeho popularity a užití v obuvnictví jsou vlastnosti jako: vzdušnost, pružnost, odolnost, propustnost.

Během času se vytvořily různé techniky činění a lakování kůže. Při klasifikaci kůže tak rozlišujeme přinejmenším několik druhů. V našich radách Vás seznámíme s těmi nejčastěji používanými, abyste o ně mohli vhodně pečovat. Tím prodloužíte jejich vzhled a typické vlastnosti. Jako doporučení nabízíme také naše internetové stránky, kde v záložce „Doplňky“ najdete celou řadu prostředků k péči o obuv.

Hladká kůže na botě

Hladké kůže jsou činěny z vnější části, tedy lícové strany. Povrch takové kůže může být nejenom ideálně hladký, ale také strukturovaný, lesklý nebo matný. Bohužel kůže není materiálem super-odolným vůči působení vnějších vlivů a lehce propouští vodu. Proto je důležité zajistit zvýšení její odolnosti vůči vodě díky použití speciálních krémů. V deštivém počasí se rychlejí opotřebovávají také kožené podrážky.

Promočenou obuv je třeba důkladně pomalu vysušit. Po vysušení je nezbytná opětovná impregnace obuvi a posléze nanesení na svršek obuvi vhodného krému. Důležité je použití napínáků na obuv při vysoušení obuvi, které zabrání deformaci obuvi. Po aplikaci vhodného krému na svršek obuvi je třeba je vyleštit měkkým hadříkem.

Nubuk a velur na botě

Nubuk a velur jsou broušené nebo zrnité kůže. V nubuku se vnější strana charakterizuje krátkými, jemnými, sametovými vlákny připomínající povrch slupky od broskve. Naopak velur má z vnější strany jednotlivá měkká, elastická vlákna; často je označovaný jako „samet“.

V případě těchto druhů kůží doporučujeme Vám koupi speciálního kartáčku s pryže, žíně nebo měkkého drátku; který dokonale vyčistí a zamezí usazování se špíny. Pro tyto druhy kůže je impregnaci stejně důležitá jako pravidelné čištění. Na trhu je k dostání řada sprejů, včetně typicky pečujících jak i takových, které chrání před pronikáním vody.

Lakované kůže a obuv

Lakované kůže jsou kůže nebo syntetické materiály se speciálním lakovaným povrchem. Tento druh materiálu má různé struktury: hladké, vytlačené, mačkané, s kovovým leskem nebo vrstvou laku. Pro tyto kůže jsou velice důležité pečující výrobky zajišťující elasticitu obuvi.

Lakovanou obuv doporučujeme čistit s pomocí vlhkého hadříku. Naopak nedoporučujeme impreganci, protože to může výrazně snížit efekt laku a lesku. Pro péči o tuto obuv doporučujeme speciální krémy pro lakovanou kůži a flanelový hadřík.

Kůže Nappa a Brush boty

Jsou to kůže činěné z vnitřní strany. V procesu jejich výroby je využita technika kartáčování, díky které získá povrch vysoký lesk. Kůže tohoto typu jsou hladké a neobvykle měkké. Vzhledem k jejich jemné struktuře vyžadují zvláštní péči, prakticky stejnou jako kůže hladké. Při péči o tuto obuv je důležité pravidelné čistění a impregnace.

Obuv ze syntetických materiálů

Tyto povrchové materiály jsou vyráběny z umělých látek imitujících přírodní kůži nebo vytvářející vzory nové a fantaskní. Pro tyto typy obuvi nejsou vhodné krémy a péče o ně tkví v nanášení malého množství čistícího prostředku s pomocí vlhké houbičky.

Textilní materiály na botě

Jinými slovy jedná se o látky, v současné době častěji používané nejen k výrobě oblečení, ale také obuvi; jsou používány k výrobě letní obuvi, typicky domácí, a poslední dobou i společenské obuvi nebo ke každodennímu nošení. K péči o tuto obuv doporučujeme Vám suché kartáčování a použití speciálních srejů na textil. Doporučujeme kromě jiného pěnový srej, který čistí a oživuje barvy.

Důležité upozornění: Textilní obuv nelze prát! Jiná všeobecná pravidla se týkají jejich častému střídání, zvláště v deštivém počasí. Po jejich vyzutí je třeba do nich dát správné napínáky, které zamezí deformaci obuvi. Dalším elementárním pravidlem je používání lžíce do bot k jejich obouvání. Kromě toho lze koženou podrážku podrazit za účelem zamezení příliš rychlému opotřebení.

Doufáme, že tyto rady budou Vám alespoň trochu nápomocny během rozhodování o koupi obuvi. Pokud máte další dotazy nebo připomínky, prosíme o skontaktování se s námi mailem nebo telefonicky dle kontaktních údajů uvedených na naší stránce. Srdečně zveme k navštívení našeho obchodu.

eObuv recenze, zkušenosti a diskuze zákazníků
eObuv recenze, zkušenosti a diskuze zákazníků

Zákaznický servis eObuv

Infolinka: 228 881 562 

Velice rádi Vám zodpovíme Vaše dotazy od pondělí od pátku: 8:00-17:00
e-mail: info@eobuv.cz

Adresa pro korespondenci – Adresa pro vrácení balíků eobuv.cz/eobuwie.pl S.A.P.O.BOX 1
DEPO
Liberec 70
46307

Sídlo firmy eobuv.cz/eobuwie.pl S.A.ul. Nowy Kisielin – Nowa 9
66-002 Zielona GóraOdpovědný vedoucí:
eobuwie.pl Akciová Společnost se sídlem v Zielona Góra,
zapsána do Obvodního soudu ve městě Zielona Góra,
VIII. Hospodářskě Oddělení Zemského Soudního Rejstříku pod č. KRS: 0000541722,
základní kapitál 2 000 000 PLN plně splacen,
TAX ID : PL9291353356 
BDO : 000031285 
DIČ : CZ683654418 
IČO : 970569861Bankovní účet:
IBAN: CZ3608000000004046057369
4046057369/0800

Právě jste dočetli nejobsáhlejší eObuv recenzi na českém a slovenkém internetu a nyní se s námi prosím podělte o Vaše eObuv zkušenosti s tímto eshopem s obuví a botami, at se zde rozproudí pořádná eObuv diskuze, díky moc!

1 KOMENTÁŘ

KOMENTÁŘE

Napište komentář
Zde napište Vaše jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..