Česká spořitelna poskytuje neslyšícím on-line tlumočení do znakového jazyka nebo on-line přepis mluvené řeči už na všech svých pobočkách. Stává se tak nejdostupnější bankou pro lidi s různým druhem handicapu.
Díky aplikaci DEAFCOM, kterou mají bankéři k dispozici přímo v tabletech na pobočkách České spořitelny, mohou neslyšící nebo nedoslýchaví klienti pohodlně komunikovat s bankéři či se zákaznickou linkou. Aplikace nahrazuje fyzicky přítomného tlumočníka či přepisovatele.
„Naším posláním je vést lidi i společnost k prosperitě. Jsme zároveň bankou, která chce své služby poskytovat všem klientům, bez jakýchkoli bariér. Proto jsem moc ráda, že nyní můžeme už ve všech našich pobočkách a dokonce i klientském centru díky aplikaci DEAFCOM plnohodnotně obsluhovat neslyšící či nedoslýchavé klienty a usnadnit jim přístup k potřebným bankovním službám. Očekávám, že si naši poradci i neslyšící klienti díky aplikaci najdou snazší cestu k sobě navzájem a využívání aplikace se výrazně zvýší,” říká Ilona Uhlářová, která má v České spořitelně na starost projekt Banka bez bariér.
„Cílem České spořitelny je být bankou pro všechny. Proto se snažíme naše služby a náš osobní přístup přizpůsobit i lidem s různým druhem handicapu.”
„Český znakový jazyk je pro neslyšící mateřským jazykem a také nejpřirozenější formou komunikace. V době technologického rozkvětu, kdy mají technologie moc zjednodušit lidem život, neslyšící pořád narážejí na složitou komunikaci v běžných denních situacích. DEAFCOM má za cíl usnadnit komunikaci mezi bankami, úřady a další institucemi a jejich neslyšícími klienty. Věříme, že možnost okamžitého on-line spojení s tlumočníkem či přepisovatelem přispěje také k větší soběstačnosti a zapojení neslyšících a nedoslýchavých do společnosti,” podotýká Jakub Minks, CEO DEAFCOM.
Spořitelna nasazením aplikace učinila další krok nejen ve zkvalitnění služeb pro lidi s různými zdravotními překážkami ale i na poli moderních technologií.
Speciální služby České spořitelny pro osoby s handicapem:
- z celkového počtu 475 poboček je 354 bezbariérových
- 64 poboček ve velkých městech je vybaveno orientačním hlasovým majáčkem, který usnadňuje přístup do pobočky a k bankomatům nevidomým klientům
- bankéři ve všech pobočkách jsou vybaveni tabletem s aplikací DEAFCOM pro znakové tlumočení nebo on-line přepis mluvené řeči
- klienti mohou využít aplikaci ve svých mobilních zařízeních pro telefonování na naši bezplatnou linku
- 1 266 z našich 1 784 bankomatů má připojení pro sluchátka a hlasové ozvučení pro nevidomé klienty
- 159 našich bankomatů je bezbariérových
Poprvé Česká spořitelna představila služby pro klienty se sluchovým postižením na jaře roku 2014.
Více informací naleznete zde: http://www.bankabezbarier.cz/
Tip na další článek: https://fintimes.cz/nadace-ceske-sporitelny-ocenila-cenou-floccus-odvazne-projekty-jez-meni-spolecnost-k-lepsimu/